PRISER
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive 25% svensk mervärdesskatt (moms). Kampanjpriser och priser för tilläggstjänster kan skilja mellan webbshopen och vår fysiska butik.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
BETALNING
I Lilians Jewelrys webbshop kan du betala med bank- och kreditkort samt via Klarna och debiteras direkt vid köptillfället.
SORTIMENTET
Sortimentet i Lilians Jewelrys webbshop kan skilja sig från våra fysiska butiker. I webbshoppen visas delar av vårt sortiment men vi fyller på med nya produkter hela tiden. Om du inte hittar det du letar efter på nätet, är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice eller besöka oss på Masthuggstorget 1, 413 27 Göteborg.
ERJUDANDEN OCH RABATTER
Rabatterbjudanden gäller så långt lagret räcker om inte en tydlig giltighetstid angivits i samband med erbjudandet. Erbjudanden och rabatter kan skilja sig mellan webbshop och våra fysiska butiker.
PRODUKTVISNING
Vi kan inte garantera att färgen på våra produkter stämmer exakt med verkligheten eftersom färgåtergivningen kan variera beroende på datorns skärminställning.
UPPDATERING AV LAGERSALDO
Lagersaldot uppdateras flera gånger per dag. Vi reserverar oss för att lagersaldot kan avvika mellan uppdateringarna.
TRYCKFEL
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. Vi förbehåller oss rätten att avslå felaktiga ordrar.
LEVERANS
Varorna skickas med PostNord inom Sverige.
Din leverans aviseras via e-post eller SMS. Alla våra försändelser går att spåra via PostNord. Du måste ha en giltig legitimation med dig för att hämta ut ditt paket. Att ändra namn eller mottagare på paketet är inte möjligt i efterhand.
Vi förbehåller oss rätten att ändra ert valda leveranssätt vid de tilfällen vi anser annat alternativ är effektivare.
Vi kan för närvarande endast leverera till kunder i Sverige.
LEVERANSTID
Beställningar skickas normalt från vårt lager dagen efter att din beställning är gjord. Normal leveranstid är då 1-3 arbetsdagar. För varor märkta “beställningsvara” är normal leveranstid 5-15 arbetsdagar. Vi kontaktar dig om en vara är försenad eller saknas och du har rätt att häva köpet om leveranstiden inte kan hållas.
EJ UTHÄMTADE PAKET
Om du inte hämtar ut ditt paket inom 7 dagar skickas det tillbaka till Almas Jewelry AB. Du debiteras en avgift på 150 kr inklusive moms för frakt och omkostnader.
ÅNGERRÄTT
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss liliansjewelry.se@gmail.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
Skicka tillbaka till:
Almas Jewelry AB
c/o Lilians Jewelry
Masthuggsgatan 1
413 27 Göteborg
Telefon: 070-798 62 96
E-post: liliansjewelry.se@gmail.com
För att varan ska kunna returneras måste den vara i väsentligt oförändrat skick, dvs oanvänd, hel och ren. Har du som kund använt varan/varorna i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att prova dess egenskaper och funktion, är du dock skyldig att ersätta den värdeminskning som användningen har medfört. Efter retur kontrollerar vi om varan har använts på ett sådant sätt och drar, om så är fallet, av kostnaden för värdeminskningen som användningen har medfört från det belopp som återbetalas. Vissa av våra varor plomberas och plomberingen måste då vara kvar för att retur ska kunna godkännas.
De varor som du handlat i Lilians Jewelrys webbshop returneras till vår butik i Göteborg. Medföljande askar, förpackningar och tillbehör till varan ska också returneras i väsentligt oförändrat skick. Vid en retur/reklamation tillbaka till oss står du för transportrisken.
Efter godkänd retur betalar vi tillbaka pengarna till dig. Återbetalning sker inom fem (5) bankdagar från det att Lilians Jewelry tagit emot och godkänt returen.
Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
INGEN BYTES- RETURRÄTT ELLER ÖPPET KÖP FÖR SPECIALBESTÄLLDA, GRAVERADE VAROR SAMT PRESENTKORT
Presentkort, specialbeställda varor samt graverade varor omfattas inte av bytesrätten.
BYTE AV VARA
Byte av en vara hanteras som en retur. Du returnerar varan enligt ovanstående information och gör en ny beställning i vår webbshop.
REKLAMATIONER
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till liliansjewelry.se@gmail.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
ÅTERBETALNING VID REKLAMATION
Vid reklamation har du rätt att få pengarna tillbaka inom 14 dagar om du häver köpet från den dag då Lilians Jewelry mottagit meddelandet. Om Lilians Jewelry företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation betalas eventuella fraktkostnader tillbaka inom 14 dagar från den dag Lilians Jewelry mottagit den reklamerade varan.
ANSVARSBEGRÄNSNING
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
INTEGRITETSPOLICY
Läs vår integritetspolicy här: Integritetspolicy